Stichting de Ponyfarm

De Ponyfarm is een initiatief van Antoine Verhoeven, en een project van en door kinderen voor kinderen. De Ponyfarm is een locatie waar kinderen op een speelse en avontuurlijke wijze kunnen kennismaken met pony’s, de natuur en het platteland.

Stichting De Ponyfarm is in ontwikkeling en wil verder groeien. Zij wil tijdens de ontwikkeling van kinderen op diverse vlakken meer inhoudt, hulp en begeleiding aanbieden in hun ontwikkelingsproces. Tevens wil Stichting De Ponyfarm haar locaties en omgeving aanwenden om nog meer kinderdoelgroepen te ontvangen en deze een plekje aan te bieden voor vermaak, ontspanning, rust en educatie (alleen of in groepsverband).

Speciale aandachtsdoelgroepen:

• Kinderen aan de onderkant van de samenleving (bv. minderbedeelde kinderen of kansarme kinderen)
  • Kinderen met een stoornis
  • Kinderen met een beperking

Stichting De Ponyfarm is op dit moment gevestigd op De Bleukhof. De Bleukhof, in combinatie met De Bleukhoeve, is een centrum waar gezondheid, ontspanning, educatie, recreatie en persoonlijke ontwikkeling centraal staan. Een dienstverlenend centrum dat 4 hoofdproducten aanbiedt, te weten: recreatie, educatie, zorg en welzijn (persoonlijke begeleiding bij speciale activiteiten voor kinderen met een stoornis of beperking). Onze begeleiding kan betaald worden vanuit een persoongebonden budget (PGB). Andere zorgburo’s en therapeutische praktijken nodigen wij van harte uit om onze locatie in te zetten voor hun cliënten en activiteiten. Desgewenst kunnen wij een onderdeel zijn of een bijdrage leveren in hun activiteiten.

Stichting De Ponyfarm, houdt zich bezig met het ondersteunen en begeleiden van kindvriendelijke educatieve belevingsprojecten voor kinderen. De Stichting heeft 2 projecten die zij een warm hart toedraagt te weten:

• Uitspanning De Ponyfarm: dit is een product dat zich richt op kinderen die graag avontuurlijk willen spelen, die samen willen ontdekken en die graag met dieren willen omgaan, in het bijzonder pony’s. Daarnaast is het mogelijk om deel te nemen aan diverse activiteiten die De Ponyfarm aanbiedt.
  • Zorgmanege Ponywise: dit bijzondere tweede project ondersteunt de stichting bij het opzetten en vormgeven. Deze zorgmanege is er speciaal voor kinderen met een stoornis en beperking. Kinderen kunnen hier voor dagbesteding, pony-activiteiten en themadagen / vakanties terecht.

Stichting De Ponyfarm is er voor alle kinderen en jongvolwassenen met of zonder hulpvraag of zorgaandacht of voor minderbedeelde of kansarme kinderen. De stichting omarmt deze project daarom van harte. Voor kinderen die minderbedeeld of die kansarm zijn biedt de stichting vanuit haar fonds de mogelijkheid om via een toelage uit dit fonds toch een leuke dagbesteding te kunnen laten boeken.